Bél-áteresztés teszt

Frissítve: 2019. jún. 18.

Mit jelent az áteresztő-bél szindróma

Az áteresztő-bél szindróma egy kóros élettani jelenség. Az egészséges bélbolyhok felszínét képező enterocyta-sejtek között szoros, biológiai membránokkal kiépített kapcsolat van, így a béltartalomból történő tápanyag-felszívódás csakis a bélhámsejteken át, leginkább aktív transzporttal történhet. Az egészséges bélhámsejtek blokkolják a szervezetre káros anyagok véráramba jutását, ezért azok a széklettel távoznak.

A modern, nyugati típusú táplálkozás során bevitt élelmiszerekkel, gyógyszerekkel, kémiai anyagokkal olyan toxikus ágensek kerülnek a bélrendszerbe, melyek tönkreteszik az enterocytákat szorosan összekötő ún. tight junction-öket, így a bélhámsejtek között mikroszkópikus méretű rések keletkeznek, a bél áteresztővé válik. A bél-áteresztés következtében mérgező anyagok, az immunrendszert provokáló fehérjefragmentumok, antigének árasztják el a szervezetet.

Hogyan alakul ki az áteresztő-bél szindrómából a betegség

A sérült bélhámsejtek közötti réseken keresztül bekerült mérgező anyagokat a fehérvérsejtek és dendritikus sejtek veszélyesnek minősítik, az immunrendszer betolakodóként ismeri fel azokat és megindul a generalizált immunválasz ellenük. Szubklinikusan zajló általános gyulladás alakul ki, amely akár évekig, évtizedekig észrevétlen maradhat vagy csak enyhe tünetek formájában jelentkezik. E toxikus ágensek közül számos makromolekula bizonyos sejtek receptoraihoz kötődve sejtfelszíni antigénként kezd viselkedni, így az immunrendszer ezt a bizonyos sejt+antigén komplexet ismeri fel idegenként, mintha például az egy betolakodó baktérium lenne és elpusztítja. Kialakul az ún. autoimmun betegség, amelyet tévesen a szervezet saját maga elleni kóros támadásának értelmeznek, pedig nem az. Egyszerűen arról van szó, hogy a sérült bélnyálkahártyán átjutó anyagok bizonyos sejtekhez kötődnek és ezeket a „fertőzött” sejteket idegenként azonosítja az immunrendszer és feladatát rendben ellátva elpusztítja az idegen komplexet.

Több, mint százféle autoimmun betegséget tartunk számon, mint pl. az I-es típusú cukorbetegséget, reumás ízületi gyulladást, gyulladásos bélbetegségeket (Crohn, colitis ulcerosa), ekcémát, autoimmun pajzsmirigy gyulladásokat, pikkelysömört, stb. Ezek hátterében megbúvó bél-áteresztés ma már bizonyított kóroki tényező.

Hogyan lehet megszüntetni a bél-áteresztést és az ebből következő betegségeket

Ha megszűnik a bél-áteresztés, akkor megszűnik az autoimmun folyamat, így érvényre juthat a szervezet önregeneráló képessége, ezért az allergiás valamint autoimmun betegségek eltűnnek, a gyógyszerek szükségtelenné válnak. Jelenlegi tudományos ismereteink és klinikai tapasztalataink alapján egyetlen hatékony módszer adott a bél-áteresztés megszüntetésére, az autoimmun- és allergiás folyamatok leállítására, így az eddig gyógyíthatatlannak bélyegzett betegségek maradéktalan felszámolására.

Mire alkalmas a teszt

A teszt az egyetlen jelenleg elérhető laboratóriumi módszer, amely nemcsak becsüli a béláteresztés mértékét, hanem kvantitatív, azaz matematikailag egzakt eredményt ad. Alkalmas az allergiás és autoimmun betegségek diagnózisának megerősítésére valamint a kezelés sikerességének követésére. A kezelés során a teszt ismételt elvégzése megfelelő visszajelzés beteg és orvos számára egyaránt. Hatékony terápia esetén a teszt a bél-áteresztés megszűnését bizonyíthatja.

Mit kell tudni a teszteléshez alkalmazott anyagról

A tesztanyag egy ártalmatlan, az élelmiszeriparban is rendszeresen használt anyag, amely semmiféle mellékhatással nem bír. A szervezetben semmiféle fizikai hatást nem fejt ki, kémiai és biokémiai reakcióba nem lép. A tesztanyag változatlan formában ürül, stabil marad. A teszt bármilyen életkorban kockázatmentesen elvégezhető.

Hogyan lehet megrendelni a tesztet

peg400@yahoo.com

Fenti címre lehet írni, a válaszban részletes tájékoztatást küldenek.

6 472 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések